Дистанційне навчання.Я у світі.

Я у світі.
(29 березня) Тема" Моделювання різних соціальних ролей"
1) Відгадайте загадку. 
Хто ранком ходить на чотирьох ногах, удень - на двох, а ввечері - на трьох?

 -Звісно це людина, і як ви зрозуміли сьогодні ми поспілкуємося про відношення людей один до одного.
-Як ви розумієте слова: «Ми живемо в соціумі, а не на безлюдному острові»?
— Так, ми живемо не тільки у природному оточенні, а й серед інших людей і виконуємо певні соціальні ролі. Соціальні ролі пов’язані з професією або видом діяльності (учитель, учень, студент, продавець тощо)Від народження до кінця життя ми перебуваємо в оточенні людей з певних соціальних груп (сім’ї, дитячого садка, школи, інституту; спортивних секцій; виробничого колективу, громадських організацій тощо). У цих групах відбувається становлення (соціалізація) особи.
Що таке соціум? У перекладі з латини «соціум» означає «колектив людей». Це передусім члени нашої родини, друзі, сусіди, знайомі, однокласники. Деякі ролі нам дарує сама доля: дочка, син, сестра, брат, онука, племінник, згодом — дружина, чоловік, мати, батько, бабуся, дідусь. Ставши дорослими, ми обираємо ті соціальні ролі, які виконуємо впродовж життя: роль працівника, батька, дружини, керівника і багатьох інших.Кожній людині доводиться виконувати і безліч соціальних ролей. Увійшовши до автобуса, ми стаємо пасажирами і зобов’язані виконувати правила поведінки в громадському транспорті. Закінчивши поїздку, перетворюємося на пішоходів і виконуємо правила вуличного руху. У читальній залі і в магазині ми поводимося по- різному, оскільки різними є роль покупця і роль читача.У грі ви часто наслідуєте дорослих, приймаєте ролі іншого. Згадайте свої дитячі ігри: ким тільки в них ви не були! — будівельниками, шоферами, лікарями, продавцями; хлопчики грають «у війну», дівчатка — «у доньки-матері».У соціальних групах людина стає такою, якою хоче стати. Іноді трапляються конфлікти між окремою особистістю і соціальним середовищем. Та здебільшого ми поводимося з іншими так, щоб до нас гарно ставилися.Від людини, що виконує певну соціальну роль, оточуючі очікують відповідної поведінки. Приміром, роль учителя припускає конкретний набір дій (проведення уроків, перевірка зошитів, зустрічі з батьками учнів), певну манеру спілкування зі школярами, колегами (стриманість, тактовність), досить строгий стиль в одязі. Зовсім іншої рольової поведінки очікують, приміром, від поп-зірки.

Відхилення від вимог ролі, порушення правил поведінки можуть спричиняти неприємні наслідки для людини.

2) Переглянь відео - презентацію за темою уроку.

3) Поміркуйте , чим загрожує погане , неприємне відношення людей один до одного.Свої міркування у вигляді 3-4 речень запиши та надішли на мій номер Вайбер за власним бажанням.



(5 квітня) Тема" Моделювання різних соціальних ролей"
Сьогодні ми  продовжимо спілкуватися про відношення людей один до одного.
1) Переглянь відео - презентацію за темою уроку.
2) Перечитайте ст.88-89 у підручнику.
3) Дайте відповіді на запитання :
- Що таке суспільство?
-Що на твою думку допомагає людині жити чесно і правдиво?
4) За власним бажанням пограйте у рольову гру "Учитель - учень", а допоможуть  вам у цьому  ваші батьки.Розподиліть ролі та виконайте певні дії.
                                           Хід гри                                        «Учитель проводить уроки», «ставить оцінки», «учні» виконують усі його вимоги; «директор» присутній на «уроці», стежить за його ходом, за поведінкою «учнів» і робить записи у своєму зошиті; «прибиральниця прибирає» коридор, «вахтер» дає дзвінок.
5) Складіть і запишіть  2-3 правила , які б тобі хотілося виконувати та надішли на мій номер Вайбер за власним бажанням.

(12 квітня) Тема" Сім чудес України"
Сьогодні ми  будемо говорити про нашу прекрасну Україну та її найдивовижніші місця.
1) Переглянь відео - презентації за темою уроку.

2) Українська природа створює і свої дивовижні місця, погляньте які.

Шостим чудом України є Національний заповідник-острів «Хортиця», що знаходиться поблизу нас у місті Запоріжжя.
Острів «Хортиця» є найбільшим островом на Дніпрі, унікальність якого в рідкісному поєднанні на одній території різноманітних природних комплексів – цілинних степів, байрачних та плавневих лісів, наскальної рослинності, рідкісних та зникаючих видів рослин, пам’яток геології…

3) Відшукай цікаву інформацію про одне з семи чудес України та поглиб свої знання. 


(19 квітня) Тема" Україна на карті світу.Найбільші українські спільноти в інших країнах світу"
Сьогодні ми  продовжимо говорити про нашу прекрасну країну- Україну .
Перегляньте відео та послухайте пісню про нашу Батьківщину.
1) Давайте пригадаємо, що ми вже знаємо про нашу країну.

Українці мешкають не лише на території України , а і в інших куточках нашої планети.З
а межами України мешкає від 11 до 13 млн українців і їх нащадків, тобто близько чверті народу.
2) Перегляньте наступне відео та дізнайтеся більше про найбільші українські спільноти , що існують за кордоном.
3)Прочитай сторінки  130- 131 у підручнику .
Цікаво знати! 

Українська трембіта — це гуцульський духовий інструмент, що входить до Книги рекордів Гінесса. Спершу трембіту використовували зовсім не для музики, а як засіб зв’язку чабана із селом. Також за допомогою трембіти попереджали про небезпеку: особливі комбінації звуків попереджали гуцулів про лихо.

В Україні можна почути, як «співають» піски. Серед піщаної коси на одному з рукавів Дніпра, біля річки Лапінки поблизу Нікополя, можна спостерігати природне явище, що називається співучими пісками. Унаслідок руху вітрового потоку над пустелею чи піщаним пляжем виникає своєрідний звук, схожий на свист автомобільних шин.

Хрещатик – одна з найкоротших головних вулиць країн у світі. Її довжина становить лише 1,3 кілометра. Простягається вздовж сходів, що сполучають Володимирський узвіз та Набережне шосе (біля пам’ятника Хрещенню Русі). За доби Київської Русі у струмку, що протікав через Хрещатий яр, хрестили дітей київського князя Володимира Святославича.
4)Попрацюйте у зошиті на ст.39-40 та насилайте фотографії цих сторінок на мій номер Вайбер.



(26 квітня) Тема" Європейський Союз - співтовариство народів Європи"
Сьогодні ми  продовжимо говорити про єднання нашої країни з іншими країнами Європи.
1)Прочитай та дізнайся більше про Україну.
   Європа це частина найбільшого материка Землі Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких за наша Україна.-Знайдіть на глобусі нашудержаву Україну. Вона є одна із найбільших за територією країн Європи. Поступається площею лише Росії. Україна межує із сімома країнами: Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою, Росією, Білорусією. -Діти, давайте ці країни розглянемо на глобусі.Ще у 19 столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області. Отже, за своїм розташуванням Україна є європейською державою. Жителів Європи називаютьє вропейцями.
2) Перегляньте  відео та дізнайтеся більше про Європейський союз.
                                               Візитна картка Європи
Територія – 10 млн. кв. км.Населення – більше півмільйона чоловік.Кордони – 45 країн,2 колонії Гібралтар (Великобританія), Фарере (Данія).Столиця(неофіційна) – Брюссель.Грошова одиниця – євро, 1999р – безготівковий обіг.Прапор – являє собою синє полотнище з дванадцятьма золотими зірками в     центрі, розміщеними по колу, і символізує союз народів Європи. Кількість зірок незмінна, коло є уособленням єдності, число 12 символізує досконалість і повноту. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, і кількість  апостолів І. Христа.
3) Переглянь відео за посиланням.
4) Знайди переглянь та прочитай  самостйно інформацію за темою нашого уроку.














Тема" Засоби масової інформації .Написання замітки." 
(11 січня)
1) Давайте відгадаємо загадку та познайомимось , що відноситься до засобів масової інформації.
     
На столі, в таємній скрині,
Мерехтить віконце дивне.
У віконці щохвилини
Все нові й нові картини.(Телевізор)

2) Перегляньте відео і дізнайтеся більше про засоби масової інформації та їх вплив на здоров'я людей.

3) До одних із засобів інформації відносяться і газети.

4)Сьогодні 
ми спробуємо написати замітку до шкільної  газети за зразком, а що ж таке замітка і яка її мета?


5)Давайте розглянемо що обов'язково повинно бути в нашій замітці .

6)Напишіть  за бажанням свою замітку за зразком нижче та надішліть на мій номер Вайбер.






Тема" Екологічна акція "Відновимо зелені легені нашої планети." 
(18 січня)
1) Давайте відгадаємо загадку та дізнаємося про що ми будемо говорити сьогодні.
              Загадка
В них багато є роботи
Хоч стоять вони весь час.
Від дощу чи від спекоти
Захистять, врятують нас.
Не лягають спать ніколи,
На ногах вони одвік.
Не бояться плину рік,
Ні завій, ні вітру реву.
Хто ж вони такі?.. (Дерева.)

2) Перегляньте відео і дізнайтеся  на скільки важливу роль відіграють рослини у житті людини.

3) Перегляньте відео за наступним посиланням.
4) Поміркуйте , чим загрожує недбале відношення людей до дерев.Свої міркування у вигляді 3-4 речень запиши та надішли на мій номер Вайбер.


Тема" Економія та збереження майна" (30 листопада)

1) Відгадайте загадку. 

                                     Він людина ділова, діловішої нема.

                                Справами всіма керує, наполегливо працює.

                                Знає що по чому й де- ніхто його не проведе.

                                Де купити, що зробити, більше б грошей заробит                                                                Хто ж це, діти? Відгадайте. ( Бізнесмен )        

   Кожна  людина в сучасному світі повинна чимало знати, добре володіти мовою ділової людини. Тому зараз ми поговоримо про економію та збереження майна.
2) Перегляньте відео - урок .

3)Утворіть  прислів’я та приказки,поєднавши ліву і праву частини.
  •  Спершу треба розсудити,        а тоді купити.
  •  Живи не як хочеться,               а як можеться.
  •  Запас                                          біди не чинить.
  •  Не доглянеш оком,                   то доложиш боком.
  •  В ліс не поїдемо,                       то й на печі змерзнемо.
  •  Сім’я –                                        перша школа бережливості.
4)Доберіть слова  близькі  за значенням.

Економний ( бережливий, ощадливий, хазяйновитий ).

Працьовитий (роботящий, працелюбний, трудолюбивий ).

5)Доберіть слова  протилежні за значенням.

Працьовитий-( ледачий).                         Щедрий-( скупий).

Бідний-( багатий).                                   Премія-( штраф ).

Для того, щоб сім’я могла жити у достатку родині потрібні гроші.Всі гроші, які надходять у сім’ю називають прибутками.Для чого саме людям потрібні гроші? Робимо висновок,що  гроші, за які купуються товари чи оплочуються різні послуги називають витратами.

  • Які витрати є у ваших сімях? ( ……)
  • А на що необхідно в першу чергу витрачати гроші? (на одяг, харчування, житло, комунальні послуги, лікування, проїзд у транспорті…)
  • Разом прибутки і витрати складають сімейний бюджет. У різних сім’ях цей бюджет різний. Як ви думаєте, чому? (різні доходи, витрати, потреби…)
  • Бесіда з елементами розповіді
  •  Коли прибутки сім’ї перевищують витрати, залишається “надлишок” грошей, яким можна розпорядитися по-різному. За ці гроші можна придбати автомобіль, телевізор, квартиру, відпочити на курорті, оздоровитися тощо . У сім’ї бажано мати збереження у такій кількості, щоб у випадку, коли не буде жодних прибутків, за ці збереження можна було б прожити декілька місяців.
  • А ось сім’ї, витрати яких перевищують прибутки, можуть опинитися у скруті.
  • Тому, бажано планувати сімейний бюджет, куди записувати усі витрати та прибутки, щоб знати,  на що витрачаються сімейні гроші.
  • А чи не хотіли б ви допомогти своїм батькам збільшити сімейний бюджет?
  • Для того, щоб збільшити сімейний бюджет існує два шляхи:
  • збільшити доходи;
  • зменшити витрати.
  • Збільшити доходи доволі складно: необхідно шукати додаткові джерела заробітку чи більш високооплачувану роботу… А дітям дозволяють  працювати з 16 років. Тому єдиним виходом для вас (дітей), якщо ви хочете допомогти батькам збільшити сімейний бюджет,  є зменшення витрат (або сприяння цьому).
  • Яким чином ви можете зменшити сімейні витрати? (зберiгати електроенергію чи воду, бережно ставитись до власних речей, іграшок, тощо..)
6)А зараз спробуйте розрахувати прибуток обчисливши задачі.

                                                          Задача 1

За 1 рік корова кота Матроскіна дає 3 300 л молока. Телятку Гаврюші потрібно 500 л молока. На особисті потреби вони витратили 800 л молока. Решту вони продали по 8 грн за літру. Який прибуток  кота Матроскіна за рік?

                                                                     Задача 2

Тато одержав зарплату 7 800 гривень. Мама отримує на 1200 грн менше. Син отримує стипендію, у 5 разів меншу, ніж зарплата мами. Який прибуток сім’ї за місяць?

7)Прочитай сторінки  55 - 58 у підручнику . 



Тема" Культура поведінки " ( 7 грудня).

1) Ознайомлення з темою уроку .

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про правила культурної поведінки.

Говорять, що поведінка — це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя.

— Які правила культурної поведінки вам відомі?

— Таких правил безліч, але коли ви з ними ознайомилися, то зрозуміли, що майже всі ви виконуєте, бо і мама з татом удома, і вчителі у школі вимагають одного і того самого — правильної поведінки, щоб ви змалку привчилися до порядку, а далі все буде просто.Кажуть, якщо ти хочеш, щоб до тебе добре ставилися, то й сам повинен ставитися до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе. Нескладна думка сама по собі, але дуже точна. Вимагати від іншого можна тільки те, що ти здатний йому дати і даєш сам. Забувати цю істину не слід ніде і ніколи.

2) Перегляньте відео - уроки .




3) Попрацюйте з книжкою та прочитайте оповідання "Наїлися , встали та пішли"ст.45-46 у підручнику. 

4) Дайте відповіді на запитання.
 -Як зустріла хлопчиків бабуся?
-Як повелися хлопці?
-Чи можна сказати, що герої цього оповідання відповіли добром на добро?
- Що б ти зробив на їхньому місці?
- Чи траплялося щось подібне з тобою або твоїми знайомими?

5)Перегляньте ще декілька відео за посиланням.


6)Попрацюйте у зошиті ст.12-13.

Тема" Україна - європейська держава" (2 квітня)

  Прочитай та дізнайся більше про Україну.
Європа це частина найбільшого материка Землі Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких за наша Україна.-Знайдіть на глобусі нашудержаву Україну. Вона є одна із найбільших за територією країн Європи. Поступається площею лише Росії. Україна межує із сімома країнами: Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою, Росією, Білорусією. -Діти, давайте ці країни розглянемо на глобусі.Ще у 19 столітті вчені довели, що центр Європи знаходиться саме в Україні поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області. Отже, за своїм розташуванням Україна є європейською державою. Жителів Європи називаютьє вропейцями.


1) Переглянь відео - презентацію .

2)Прочитай сторінки  142 - 145 у підручнику . 

3) Попрацюй у зошиті ст.34-35.


Тема" Європейський Союз-співтовариство народів Європи" (9 квітня)

1)Переглянь відео до теми уроку.


 

                            Візитна картка Європи

Територія – 10 млн. кв. км.Населення – більше півмільйона чоловік.Кордони – 45 країн,2 колонії Гібралтар (Великобританія), Фарере (Данія).Столиця(неофіційна) – Брюссель.Грошова одиниця – євро, 1999р – безготівковий обіг.Прапор – являє собою синє полотнище з дванадцятьма золотими зірками в     центрі, розміщеними по колу, і символізує союз народів Європи. Кількість зірок незмінна, коло є уособленням єдності, число 12 символізує досконалість і повноту. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, і кількість  апостолів І. Христа.

2) Переглянь відео - презентацію  та запам'ятай відомості.


3)Прочитай сторінки  146 - 147 у підручнику , заповни ст.34- 35 у друкованому зошиті.

4) Пригадай те що ти вже знаєш про Україну та пограй у гру за бажанням.




Тема"Я -член європейської спільноти"(16 квітня)

1)Переглянь відео до теми уроку.



Презентація до уроку "Україна – ЄВПРОПЕЙСЬКА ДЕРЖАВА"

 2)Прочитай інформаційну довідку.

                                Інформаційна довідка. 

Угода про асоціацію між Україною та ЄС є вагомою подією в історії незалежної України. Угода про асоціацію між Євросоюзом і Україною пропонує нову перспективу співпраці в усіх аспектах: від торгівлі до сфери наукових досліджень, від захисту довкілля до освіти, від енергетики до мобільності людей.
3)Переглянь мультфільми.


Тема"Внесок українців у світову науку і культуру" (23 квітня)                                                                                                      1)Переглянь відео - презентацію "Видатні Українці сучасності."


2)Прочитай сторінки  121 - 124 у підручнику .
3) Переглянь ще одне відео за темою уроку.

4)Добери інформацію про одного з видатних українців сучасності(спортсмена, співака, художника, винахідника)

5) Попрацюй у зошиті ст.26-27, та надсилай фотографію на мій Вайбер.

 6)Пригадай видатних спортсменів України  та пограй у гру  за бажанням.




Тема"Земля  - спільний дім для людей.Необхідність охорони природи" (30 квітня)



1) Переглянь відео - презентацію .

2)Прочитай сторінки  155 - 157 у підручнику .

3) Намалюй малюнок-плакат на альбомному аркуші про збереження нашої планети та надішли на мій Вайбер.








Тема"Екологічна акція  - зробимо Землю чистою!"                 (7 травня)

1)Прочитай інформацію. 

 Земля – наш дім, і ми зобов’язані берегти і охороняти її. Але, задовольняючи свої потреби, ми забуваємо про свій борг.Мільйони промислових підприємств викидають свої відходи в річки, озера, моря. Але ж водойми – це очі планети. Вона дивиться на нас брудними очима і питає, коли ми одумаємося, згадаємо про неї. На жаль, людина встигла забруднити не тільки воду, а й повітря і сушу.Вирубуються величезні площі лісу для виробництва паперу. А адже ліс – це найголовніший очищувач повітря. Тим більше, зараз, коли кожен третій має автомобіль. Вихлопні гази накопичуються в атмосфері і не поглинаються рослинами.На межі зникнення перебувають багато видів тварин. Для того, щоб жити в гармонії з природою, ми повинні жити за її законами, шанувати її порядки. Але людина нехтує цим.   

2) Переглянь відео - презентацію до цього важливого питання.


Природа-потребує нашого захисту, нашої допомоги!

 Яку ж добру і корисну справу ти можеш зробити природі та стати її найщирішим другом?

1) Збираючи старий папір на переробку ти рятуєш дерева- адже з них виготовляють твої зошити, підручники. 

2) Сортування сміття для переробки -ще одна твоя корисна справа що врятує природу.

3) Дбай про пташок та тварин-цим ти їм дуже допоможеш..

4 ) Не руйнуй пташині гнізда, не рви квітів, не розкидуй скрізь сміття .........

 Ще існує дуже багато справ якими ти можеш допомогти природі.

3)Переглянь мультфільми та переконайся в цьому.





Тема"Що я можу розповісти про Україну своїм ровесникам за кордоном?"(14 травня)

1)Переглянь відео про найдивовижніші місця України

  2)Прочитай зразок листа, який написав один із маленьких українців до свого однолітка.

                                                  Привіт любий друже!

Хочу відповісти на твій лист! Мені дуже сподобалася твоя розповідь про Польшу. Хочу розповісти тобі про Україну.
Наша краіна сповнена захоплюючих краєвидів, багатої землі та давніх традицій. Високі шпилі Карпат, їх букові ліси, родючі землі центральної України, яскраве сонце кримських курортів, уславлена Слобожанщина — це все моя країна. Це край, де колись панували славетні козаки: сильні, мужні, красиві люди, а головне — вільні! У всі часи українцям були притаманні такі риси, як доброта, працелюбність, повага до інших людей, тяжіння до краси і духовності. Це є національними рисами нашого народу.
Я живу у Киеві. Є легенда, що Київ заснували Кий, Щек, Хорив і сестра Либідь. Кожен, хто побував у Києві, зачарований його красою, його чудовими широкими вулицями, великою кількістю каштанів. Туристів приваблюють численні пам’ятки міста. Це Києво-Печерська лавра, Софіївський собор, Золоті ворота, пам’ятники Т. Г. Шевченку, Богдану Хмельницькому та князю Володимиру.
На українській землі росте багато культур. Земля дуже родюча. Багатство України — це золоті пшеничні лани. Ось чому на нашому прапорі є жовтий колір, який і символізує безмежні лани пшениці. Другий колір на прапорі — блакитний — це чисте небо України. Міста гарно прибрані і прикрашені. Є багато культурних цінностей та архітектури.
Обов'язково приїжджай у гості! Дякую за листа, твій друг ....
 3)Прочитай ще один зразок листа
                                          Привіт, Джованні!

  Пише тобі український друг Степан. Я був зачарований твоєю розповіддю про Італію. У цьому листі я хочу розказати тобі про мою рідну Україну. Це країна з багатовіковою історією. Наш народ пережив славетні роки під час розквітання Київської Русі, козацтва. Були й роки поневірянь, кріпацтва, революцій та воєн. Сьогодні цькування позаду- Україна стала незалежною у 1991 році, проте й зараз переживає нелегкі часи.
Наш народ має неповторну культуру та традиції. Ми все ще готуємо 12 страв на Різдво, купаємося в прірві на Хрещення, розмальовуємо крашанки на Великдень та співаємо патріотичних пісень на День Конституції. Наш народ шанує традиції.
А яка в нас чарівна природа! Є і гори, і поля, і ріки, і моря. Найбільш мальовничими горами є Карпати. Тут можна гарно провести час влітку і спуститися на лижах взимку. Україна - неповторна країна, яка завжди чекатиме на тебе в гості! 


4)Пропоную написати і тобі такого листа ровесникові, який живе за кордоном про Україну.



Тема"Підсумковий урок.Необхідність охорони природи спільними зусиллями."(21 травня) 

 22 квітня відзначають День Землі. 

1) Переглянь відео - презентації до теми уроку




2)Помірку над народними висловами, як ти їх розумієш?
Землею всі живемо.
Земля - мати наша.
Хто землі дає, тому й земля дає.
3)Зроби свою корисну справу для збереження природи на нашій планеті Земля.

Комментариев нет:

Отправить комментарий