Дистанційне навчання.Літературне читання.


Літературне читання
(5 травня)Тема:" Неля Шейко-Медведєва "Капосники і капосниці ." Узагальнення знань з теми "Байки.П'єси."
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків у скоромовці. Вивчи скоромовку напам'ять.
2)Пригадайте , який твір називають байкою, а який п'єсою.

3) Прочитайте визначення, що таке байка та п'єса у "Перлинці " на ст.129,135 .
4)Дайте правильні відповіді на запитання погравши у гру.

 Гра «Чи уважний ти читач?».

1. Де жив Езоп?

а) У Стародавній Греції;

б) у Стародавньому Римі;

в) у Стародавньому Єгипті.

2. Яка мораль байки «Лебідь, Щука й Рак».

а) Не бери чужого;

б) друзі пізнаються в біді;

в) без злагоди й справу не зробити.

3. Мораллю якої байки є слова «Дарунок щедрий -то не все.Важливо ,хто його несе».

а) «Котова наука»;

б) «Щедрий дарунок»;

в) «Неволя».

4. Яку пташку вчила ластівка-щебетуха?.
а) Півня;
б) ворону;
в) солов'я.

5)Прочитайте п'єсу-казку"Капосники і капосниці" у "Перлинці на ст.139-147

Зверніть увагу на слова:

вирій - теплі краї намет - тимчасове житло


6)Дайте відповіді на запитання:

Якої пори року відбувалися події у творі?
— Що було на голові у поросятка Паці?

7) Поглибте свої знання та перегляньте театральну виставу Н.Шейко-Медведєвої "Лисиця, що впала з неба"за посиланням.



(6 травня)Тема:"Микола Носов "Мишкова каша"
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів та звуків.
2) Виконай артикуляційну гімнастику.

✵ «Грибочок».

Посміхнутися; поцокати язичком, ніби їдеш на конячці; присмоктатися широким язиком до піднебіння.

✵ «Кицька».

Губи в посмішці, рот відкритий; кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби.

3)Поглиб свої знання біографічними відомостями про життя та творчість письменника Миколи Носова.
Посилання на відео.

4)Прослухайте твір М.Носова "Сходинки".

5)Прочитай уривок з оповідання М.Носова "Мишкова каша"  на 154-157(3-4 рази)

6)Дайте відповіді на запитання:

— Хто головні герої оповідання?           

—Де жив оповідач разом з мамою?
















(26 квітня)Тема:"Байка Павла Глазового"Щедрий дарунок" Читання напам'ять віршованого твору. 
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів та звуків.
-Сьогодні ми продовжимо знайомство з творчістю видатного байкаря Павла Глазового.
2)Пригадайте біографічні відомості письменника.
3)Прослухайте твір Павла Глазового .

4)Прочитай байку "Щедрий дарунок" у "Перлинці на ст.134

5) Пригадайте з грецької міфології, хто такий Зевс.

6) Прочитайте цікаву інформацію, що символізує квітка троянда, та чому змію назвали гримучою у "Перлинці" на ст.135.

7)Яка мораль цієї байки?
8)Вивчіть байку П.Глазового"Щедрий дарунок"у "Перлинці" на ст.134 напам'ять. Надсилайте ваше відео з розповідю вірша на мій номер Вайбер не пізніше ніж до 16  години дня.


(27 квітня)Тема:" Неля Шейко-Медведєва "Дума про козака Голоту."
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків у скоромовці. Вивчи скоромовку напам'ять.
2) Давайте пригадаємо, що називається п'єсою.
3) Прочитайте визначення, що таке п'єса у "Перлинці " на ст.135 та за бажанням перегляньте п'єсу -казку .
4) Перегляньте відео - презентацію , та перечитайте  біографічні відомості про життя та творчість письменниці Нелі Шейко-Медведєвої  у "Перлинці" на ст.136
Посилання на відео.

5)Прочитайте п'єсу-казку"Дума про козака Голоту" у "Перлинці на ст.136-138

6)Дайте відповіді на запитання:

— Що з пісень ви дізналися про козака Голоту?           

—Як бандурист допоміг уявити козака Голоту поводиреві?


(28 квітня)Тема:"Робота з дитячою книжкою; робота з інформацією. Ставлення автора й читача до зображеного у творі".
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів та звуків.
2)За бажання пограйте у гру.
3)Пригадайте , що ви вже знаєте про творчій шлях видатного байкаря Л.Глібова
Посилання на відео.
4)Поглиб свої знання  познайомившись з байками Л.Глібова "Муха і бжола","Щука","Чиж та голуб"

5)Дайте відповіді на запитання:

— Хто головні герої цих байок? 

— Як ставиться автор до головних героїв байок?          

—Чому вчать нас ці байки?

6)Знайдіть та прочитайте ще одну з байок Л.Глібова



(29 квітня)Тема:" Неля Шейко-Медведєва "Капосники і капосниці."
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків у скоромовці. Вивчи скоромовку напам'ять.
2) Перегляньте відео - презентацію , та перечитайте  біографічні відомості про життя та творчість письменниці Нелі Шейко-Медведєвої  у "Перлинці" на ст.136 ще раз.
3) Перегляньте театральну виставу Н.Шейко-Медведєвої "Капосники й капосниці"

5)Прочитайте п'єсу-казку"Капосники і капосниці" у "Перлинці на ст.139-147

Зверніть увагу на слова:

вирій - теплі краї намет - тимчасове житло


6)Дайте відповіді на запитання:

— Хто головні герої цього твору?           

—Коли відбувалися події у творі?




(12 квітня)Тема:"Авторський вибір слова , для створення комічних ситуацій.Марія Чумарна"Королева всіх бажань"
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів та звуків.
2) Переглянь відео- презентацію , та перечитай  біографічні відомості про життя та творчість письменниці Марії Чумарної на ст.53 у "Перлинці".
3) Розглянь книжки  які були створені цим автором.

4)Поглиб свої знання  познайомившись з твором М.Чумарної "Казка про друга"

4)Прочитай вірш "Королева всіх бажань" у "Перлинці на ст.54

5)Дайте відповіді на запитання:

— Хто розніс хорошу вість?           

— Що ти знаєш про цю пташку?

— Чим особлива була гостя?

                 Цікавинки про сороку


6)Вивчіть вірш " Королева всіх бажань" ст.54  у "Перлинці" напам'ять.Надсилайте ваше відео з розповідю вірша на мій номер Вайбер не пізніше ніж до 16  години дня.


(13 квітня)Тема:"Анатолій Давидов "Свідки минулих епох"

1)Прочитай скоромовку повільно,швидше із захопленням, дуже швидко. Вивчи напам'ять.
2) Переглянь відео - презентацію , та перечитай  біографічні відомості про життя та творчість письменника Анатолія Давидова на ст.130
Посилання на відео до уроку.

3)Послухай аудіо-оповідання А.Давидова"Свідки минулих епох"

Посилання на аудіо-оповідання.

4) Прочитайте пояснення незрозумілих слів: 

Безапеляційний - категоричний, без заперечень.
Мушля- захисне покриття равликів, молюсків.
Стариця-старе русло річки.

5)Прочитай уривок з науково-художнього оповідання "Свідки минулих епох" на ст. 130-135 у підручнику 3-4 рази.                6)Дай відповіді на запитання ст.135 
7)Перекажи зміст твору за поданим планом.                                                        План  
1.Екіпаж "Жигулів".
2.Річка, у якій живуть хохулі.
3.Вдале знайомство.
4.Цікаве про хохуль.
8)Підготуй читання уривку оповідання "Свідки минулих епох" для онлайн-опитування після 13 години.



(14 квітня)Тема:"Паола Утевська"Гості з далеких берегів."
1) Виконай мовну розминку.
2) Виконай артикуляційну гімнастику.

✵ «Грибочок».

Посміхнутися; поцокати язичком, ніби їдеш на конячці; присмоктатися широким язиком до піднебіння.

✵ «Кицька».

Губи в посмішці, рот відкритий; кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби.

2) Переглянь відео - презентацію , та перечитай  біографічні відомості про життя та творчість письменниці Паоли Утевської на ст.135

Посилання на відео-презентацію.

3)Прочитай уривок науково-художнього оповідання " Гості з далеких берегів" на ст 136-140 у підручнику 3-4 рази.

4)Дай відповіді на запитання ст.140
5) Перекажи зміст твору за поданим планом на ст.140.
6) Спобуйте довести , що прочитаний твір- це науково-художнє оповідання.



(15 квітня)Тема:"Робота з дитячою книжкою; робота з інформацією. Твори дитячих письменників".
1)Виконай вправу із швидкочитання.
2)Давайте пригадаємо біографічні відомості видатного письменника Остапа Вишні та його твори.

3)Прослухайте один з його гумористичних творів.

4)Прослухайте за посиланням ще один твір О.Вишні "Лось" О.Вишня "Лось"

5)Знайдіть та прочитайте один з гумористичних творів О.Вишні.


(19 квітня)Тема:"Жанр" Байка"Жанрові ознаки байок.Байка Езопа "Коза і пастух"."
1) Виконай мовну розминку.

 -Сьогодні ми познайомимось ще з одим видом літературних творів - байкою.Що ж таке байка?
2) Переглянь відео до теми уроку та прочитайте визначення , що таке байка у "Перлинці" на ст.129

3)Ознайомся з біографічними відомостями про великого байкаря Езопа.

4)Прочитай байку " Коза і пастух" у "Перлинці" на ст.129-130.(3-4рази) 

5)Дай відповіді на запитання:

-Яких тварин пас пастух?
-Чому розсердився пастух?
-Яка мораль цієї байки?
6)Підготуй читання байки "Коза і пастух" у "Перлинці" на ст.129-130 для онлайн-опитування після 13 години.



(20 квітня)Тема:"Жанрові ознаки байок.Байки Євгена Гребінки "Лебідь і гуси"."
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків у скоромовці. Вивчи скоромовку напам'ять.
2)Пригадай що називають байкою.
3) Переглянь відео- презентацію , та перечитай  біографічні відомості про життя та творчість видатного байкаря Євгена Гребінки у "Перлинці " на ст.130-131.
Посилання на відео.

4)Прослухайте  байку Є.Гребінки"Лебідь і гуси".

5)Прочитайте  байку Є.Гребінки"Лебідь і гуси"у "Перлинці" на ст.131.

6) Прочитай пояснення незрозумілих слів: 

Поринали-пірнали у водубесіда - компанія, ґеркотня - голосна розмовабаньки повитріщали - уважно роздивлялися, пендючить пір'я-виставляє напоказ,глей- муляка, багнюка.

7)Дайте відповіді на запитання:

- Як плавав лебідь?

-Що вирішили зробити гуси?

 Поясни мораль цієї байки.



(21 квітня)Тема:"Байки Леоніда Глібова"Лебідь, Щука й Рак" Читання напам'ять віршованого твору."
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів.

2) Переглянь відео- презентацію , та перечитай  біографічні відомості про життя та творчість видатного байкаря Леоніда Глібова у "Перлинці " на ст.132.
Посилання на відео-біографію.
3) Розглянь книжки  які були створені цим автором.
4) Прослухайте байку цього автора"Лебідь, Щука й Рак"

5) Прочитайте пояснення незрозумілих слів:

Хура- великий віз.
Лад- мир, спокій.
Катма-немає справи.
6)Прочитайте байку у "Перлинці" на ст.132.
7)Яка мораль цієї байки?
8)Вивчіть байку Л.Глібова "Лебідь ,Щука й Рак"у "Перлинці" на ст.132.Надсилайте ваше відео з розповідю вірша на мій номер Вайбер не пізніше ніж до 16  години дня.


(22 квітня)Тема:"Байки Павла Глазового"Неволя".
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів та звуків.
2)Пригадай , що таке байка.
-Сьогодні ми познайомимось з творчістю видатного байкаря Павла Глазового.
3) Переглянь відео- презентацію , та перечитай  біографічні відомості про життя та творчість видатного байкаря, гумориста Павла Глазового у "Перлинці " на ст.133.
Посилання на відео.
4) Послухайте за посиланням твори П.Глазового "Найкраща мова"та "Чому в зайця косі очі".
5)Прочитайте байку П.Глазового"Неволя" у "Перлинці" на ст.133-134(3-4 рази)
6)Назвіть персонажів байки.
7) Знайдіть , у яких рядках  зосереджена мораль цієї байки.
8)Спробуйте прочитати байку в особах.



(29 березня)Тема:"Смислові та причиново-наслідкові зв'язки між епізодами.Олександр Дерманський "Чудове чудовисько"
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів.

2) Переглянь відео- презентацію , та перечитай  біографічні відомості про життя та творчість письменника С.Дерманського на ст.109


Посилання на відео.
3) Розглянь книжки  які були створені цим автором.


4)Прочитайте уривок з повісті-казки " Чудове чудовисько" на ст 110-112 у підручнику декілька разів.

5) Прочитайте пояснення незрозумілих слів: 

Натхнення - стан людини, під час піднесення її творчих сил.
Неоковирний-неповороткий,незграбний.
Ошелешена-здивована, вражена.
Вихор-рвучкий круговий рух вітру.
Бас- низький чоловічий голос.

6)Дайте відповіді на запитання:

— Чим займалася Соня, чому в неї нічого не виходило?

— Що побачила Соня в одному сніговому вихорі?

— Чому вона не повірила своїм очам?

7)Знайдіть та прочитайте опис завірюхи та розмову Соні з чудовиськом.

Ви прочитали лише початок твору . А всього в ньому 26 невеликих частин. Тому пропоную вам продовжити знайомство з цією повість за посиланням нижче.

СашкоДерманський "Чудове чудовисько"(посилання)


(30 березня)Тема:"Повість-казка.Віктор Близнець"Земля світлячків"

1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків у скоромовці. Вивчи скоромовку напам'ять.


2)Поглиб свої знання біографічними відомостями про життя та творчість письменника В.Близнеця переглянувши відео. Та прочитай  біографічні відомості у підручнику на ст.145.

Посилання на відео - біографію

3)Переглянь відео - урок за сьогоднішньою темою та виконайте всі запропоновані завдання.

Відео-урок .(посилання)

4)Прочитай уривок з повісті-казки  на ст. 145-152 у підручнику.

5)Підготуй читання уривку повісті-казки  "Земля світлячків " для онлайн-опитування після 12 години.


(31 березня)Тема:"Антін Латоцький"Ольга Перевізниківна"

1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків.
2) Виконай артикуляційну гімнастику.

✵ «Грибочок».

Посміхнутися; поцокати язичком, ніби їдеш на конячці; присмоктатися широким язиком до піднебіння.

✵ «Кицька».

Губи в посмішці, рот відкритий; кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби.

3)Поглиб свої знання біографічними відомостями про життя та творчість письменника.

4)Переглянь відео за  темою нашого уроку та виконай всі запропоновані завдання.


4)Прочитай уривок з історичного оповідання " Ольга Перевізниківна" на ст 141-144 у підручнику декілька разів.

5) Прочитай пояснення незрозумілих слів: 

 Левада -присадибна ділянка землі з городом, садом.
Оберемок- кількість чого-небудь, яку можна обхопити рукою

6) Доберіть усно синоніми з довідки до слів:

 Віщий-.....  ,кралечка-...., нестямилися-..., шугонуло-...

Довідка: красуня,  кинулося, пророчий, не помітили.

7)Перечитай оповідання " Ольга Перевізниківна" на ст 141-144у підручнику ще раз.


(1 квітня)Тема:"Гумористичні твори для дітей. Остап Вишня "Бекас."

1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків у скоромовці. Вивчи скоромовку напам'ять.

2)Давайте пригадаємо , що таке гумореска та які твори називають гумористичними.


3)Поглиб свої знання біографічними відомостями про життя та творчість письменника Остапа Вишні переглянувши відео. Та прочитай  біографічні відомості у підручнику на ст.121.




4)Послухай аудіо-оповідання О.Вишні"Бекас"


5) Прочитайте пояснення незрозумілих слів: 

З потрухами- цілком, з нутрощами.
Симфонія-гармонійне сполучення звуків, кольорів, тонів фарб.

6)Прочитай гумористичне оповідання   на ст. 121-122 у підручнику.

7)Підготуй читання ст. 121-122 гумористичного оповідання 
"Бекас" для онлайн-опитування після 12 години.За бажанням послухай за посиланням твори О.Вишні.


(5 квітня)Тема:"Робота з дитячою книжкою; робота з інформацією. Твори дитячих письменників

1)Виконай вправу із швидкочитання.

 -Нещодавно ми продовжили знайомство з творчістю Олександра Дерманського та його фантастичними творами.Ось і сьогодні ми продовжимо читати твори цього автора.

2)Давайте пригадаємо , хто такий Олесандр Дерманський.




3)Поглиб свої знання відомостями про творчість письменника Олександра Дерманського та послухай його аудіо - оповідання "Мрія Маляки".



4)Знайди та прочитай ще один твір створений видатним письменником Олександром Дерманським.


(6 квітня)Тема:"Григір Тютюнник "Біла мара."

1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків у чистомовці.

2)Поглиб свої знання біографічними відомостями про життя та творчість письменника Григора Тютюнника переглянувши відео. Та прочитай  біографічні відомості у підручнику на ст.123.


3)Послухай аудіо-оповідання Г.Тютюнника"Біла мара"

4) Прочитай пояснення незрозумілих слів: 

Мара- істота чи предмет, що привіділись, привид.
Припутень- великий лісовий голуб.
Повітка-приміщення для утримання худоби.
Прірва-провалля,велика глибока яма.
Завовтузитися- не сидіти спокійно.
5)Прочитай першу частину оповідання " Біла мара" на ст123-126 до * * * .

6)Дайте відповіді на запитання:

— Як звали дідуся?           

— Кого дідусь називав голопуцьками?

— Яка риба водилася у річці?

7)Перечитай біографічні відомості ст.123 та першу частину оповідання " Біла мара" на ст123-126 до * * * 3-4 рази. Підготуйся до усного опитування після 13 години.


(7 квітня)Тема:"Григір Тютюнник "Біла мара."(продовження)

1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків у чистомовці.

2)Переглянь відео-презентацію.

3) Прочитай пояснення незрозумілих слів: 

Писок- мордочка.
Пруг- лінія горизонту.
Корчаткуватий- дерево що має кривий стовбур.
Вайлуватий - незграбний, неповороткий.
Голопуцьок- пташеня у якого відсутнє пір'я.

4)Прочитай другу частину оповідання " Біла мара" на ст126-128 від 2 до 4 разів.

5)Дайте відповіді на запитання:

— Хто головний персонаж цього оповідання?           

— Чому діда Арсена прозвали Бушлею?

— Чи можна оповідання назвати комічним?


(8 квітня)Тема:"Григір Тютюнник "Біла мара."(продовження)

1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків у скоромовці. Вивчи скоромовку напам'ять.

2)Переглянь відео-презентацію.

3)Прочитай оповідання " Біла мара" на ст123-128 декілька разів. 
4)Дай відповіді на запитання ст.128.
5) Підготуйся до переказу твору "Біла мара "за поданим планом.
                              План
1.Дід Арсен іде на риболовлю.
2.Зустріч з лелеками.
3.Спілкування з рибалками.
4.Дідова верба.
5.Дід Арсен не прийшов до річки.
6.Недобра слава про Круту балку.
7.Зустріч з марою.
8.Втеча дідуся.
9.Мара виявилася - їжаком.
7)Перечитай  оповідання " Біла мара"на ст123-128 : 3-4 рази. Підготуйся до усного опитування після 12 години.За бажанням прослухай ще одне оповідання цього автора за посиланням.



Тема:"Почуття автора та засоби їхнього вираження у вірші. Микола Сингаївський "Дощ із краплі починається"(11 січня)

1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів.

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 2 КЛАС - презентація з української літератури

  2) Переглянь відео- презентацію про біографічні відомості з життя та творчості поета М.Сингаївського


2)Послухай  вірш М.Сингаївського " Дощ із краплі починається" за посиланням нижче



3) Дай відповіді на запитання: 
  • З якої краплини утворюється дощ?
  • Що треба давати рукам?
  • Яке діло треба робити?
  • Яка головна думка цього вірша?
  • Чому він нас вчить? 
4) Перечитай ліричну творчість поетів на ст.51-55 у "Перлинці"


Тема:"Узагальнення з теми поезія"(12 січня)

1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів.

Методична скарбничка вихователя «Чистомовки для дітей дошкільного ... 

2) Виконай артикуляційну гімнастику.

✵ «Грибочок».

Посміхнутися; поцокати язичком, ніби їдеш на конячці; присмоктатися широким язиком до піднебіння.

✵ «Кицька».

Губи в посмішці, рот відкритий; кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби.

3)Пригадай творчість видатних поетів та пограй у гру"Утвори пару"

"Реве та стогне Дніпр широкий"                                 Леся Українка

"Сипле, сипле , сипле сніг"                                        Дмитро Павличко   

"Вже сонечко в море сіда"                                          Ліна Костенко

"Красива осінь вишиває клени"                                  Іван Франко                                                                                                 
"Плесо"                                                                          Тарас  Шевченко

4)Дай відповіді на тестові запитання.

Гра «Чи уважний ти читач?»

Тестування

1. Ким були батьки Т. Г. Шевченка?

а) Робітниками;  б) кріпаками;  в) козаками.

2. Яку ріку найбільше любив Т. Г. Шевченко?

а) Дніпро;   б) Десну;   в) Дністер.

3. Хто був єдиним учителем у Лесі Українки в дитинстві?

а) Мати;   б) батько;   в) гувернантка.

4. З ким Ліна Костенко порівнює у своєму вірші зорі?

а) Із світлячками; в) з морськими зірками б)з їжаками;

5. Чим хлопчик перебив гілочку яблуні?

а) Палицею;      б) батогом;   в) каменем.

6. Скільки казок побачив Дмитро Павличко в пшеничному колоску?

а) Більше тисячі;   б) більше ста;  в) більше десяти.

Відповіді: 1б; 2а; 3а; 4б; 5в; 6б.

5)Перечитай ліричну творчість поетів на ст.59-61 у підручнику.



Тема:"Пейзаж у художньому творі.Іван Сенченко                    " Чимчикують наші хлопці"(13січня)

1)Виконай вправу із швидкочитання.



Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ за назвою " Пейзаж у прозових творах".Подумайте і спробуйте дати відповіді на запитання

— Як ви вважаєте, про що йтиметься у творах цього розділу?

— Які за жанром твори ми будемо вивчати?

— Твори яких авторів будемо читати?

2) Прочитайте ст 62-63 у підручнику"Пейзаж у прозових творах".

 -Що таке пейзаж?

-За допомогою чого письменникам удається майстерно описати красу картин природи? 

3)Прочитай та дізнайся більше про життя та творчість Івана Сенченко.


4)Послухай  уривок з оповідання "Чимчикують наші хлопці " за посиланням нижче.

Чимчикують наші хлопці(посилання)

5)Добери синоніми до слова"чимчикувати".....

Йти,рухатися, крокувати, чвалати, чалапати...

6)Прочитай уривок з оповідання на ст. 63-64 у підручнику.

7)Дай відповіді на запитання:

— Які трави росли обабіч стежки?

— Якими квітами захоплюється автор?

— Який настрій був у хлопців?

— Хто їх хвалив за п’ятірки?

— Куди йшли Женька і Левко?

— Чому життя у них прекрасне?

8)Підготуй читання уривку оповідання "Чимчикують  наші хлопці" для онлайн-опитування після 12 години.


Тема:"Пейзаж у художньому творі.Василь Чухліб"Чомга і весна"(14 січня)

1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків.
Презетація « Чистомовки – чисто мовити» 
 2)Переглянь  наступне відео.
3)Пропоную переглянути посилання нижче, та ще більше познайомитися з творчостю В.Чухліба

В Чухліб"Радість" (посилання)
Гра «Передбачення»

— Як ви вважаєте, хто така Чомга?                                                                                                  Загадка

✵ В неї ноги — наче ласти,

Дзьоб плескатий, червонястий,

— Кря-кря-кря, — пливе по річці,

Їсть зерно, скубе травичку…

Ви вгадали цю босячку?

Хто це, діти? Звісно, … (качка).


4)Прочитайте уривок з оповідання " Чомга і весна" на ст 65-66 у підручнику.

5)Дай відповіді на тестові запитання.

Тестування

1. Де знаходилося Синь-озеро?

а) У степу;

б) в лісі;

в) за селом.

2. Чому Чомга не подалася на південь?

а) Не могла розстатися з рідним Синь-озером;

б) у неї було поранене крило;

в) не могла залишити каченят.

3. На чому грілася Чомга?

а) На камені-валуні;

б) на купі очерету;

в) на купі хмизу.

4. Що тримав у дзьобі качур?

а) Рибку;

б) пучок трави;

в) пучок водоростей.

5. Скільки каченят вивелося у Чомги?

а) Четверо;

б) троє;

в) п’ятеро.

6. Які дерева були в захваті від качки з каченятами?

а) Сосни і верби;

б) сосни і ялини;

в) ялини і дуби.

Відповіді: 1б; 2а; 3а; 4в; 5а; 6б.

                                      Цікаво знати!

Качки — настільки звичні для нас улюбленці, що, здавалося б, не можуть нас нічим здивувати. Але придивіться до цих птахів — навіть їхня анатомічна будова дивовижна. Наприклад, кут зору в диких качок дорівнює 360 градусів, що дає змогу швидко помічати хижака. Шийних хребців у качок навіть більше, ніж у жирафа. А повік — аж три!

Качки можуть плавати навіть у дуже холодній воді — завдяки особливому жировому покриттю на пір’ї, яке робить пір’я водонепроникним. До речі, це покриття качки розподіляють по пір’ю самостійно дзьобом — від хвостового пір’я по всьому пір’яному покриву. На шкірі качиних лап мінімум нервових закінчень, тому качині лапки не мерзнуть, навіть коли птахи ходять по льоду. Гуси й качки могли би витримати морози до -110 °С! Але таких на землі, на щастя, не трапляється.

Крякання качок теж викликає подив. По-перше, крякають тільки качки — тобто самки. Селезні зберігають мудре мовчання. По-друге, качине крякання не створює відлуння. Насправді, звісно, відлуння є, просто його досить складно почути, бо качка знаходиться на воді, і звук відбивається вгору від водяної поверхні.

Качки — знамениті рекордсмени. Вони пірнають на глибину понад 6 м, щоб добути їжу. Здолали качки не тільки глибини, але й висоти. Якось літак, що пролітав над американським штатом Невада, ударив дику качку. Трапилося це на висоті 6300 м! На сьогодні це качиний рекорд. Одного разу довгоносий крохаль розвинув швидкість близько 160 км на годину, коли побачив, що його «переслідує» літак. Пересічна дика качка може пролетіти за день більше 500 км!

Качки вміють розводити рибу! Птахи можуть їсти практично весь день, без перерви пірнаючи під воду й здобуваючи то водорість, то личинку комара, то невеличку рибку, то жабеня. Риби від тих дій більшає, бо качки своїми широкими дзьобами піднімають намул і залишають у ставку свій послід. І у ставку з’являється багато мікроскопічних водоростей, які і споживає риба.

6)Підготуй читання уривку оповідання "Чомга і весна" для онлайн-опитування після 12 години.



Тема:"Пейзаж у художньому творі.Михайло Коцюбинський" Спокій"        (18 січня)

1)Виконай вправи подані нижче. 

Презентація "Плекайте рідну мову"
2)Переглянь  біографічні відомості.

3)Прочитайте уривок з оповідання " Спокій" на ст 67-68 у підручнику.
4)Дайте відповіді на запитання:

— Яку пору року описав письменник?

— Чому ви так уважаєте?

— Які картини ви уявляли, читаючи текст?

5)Знайдіть тлумачення слів серпанок, самотний, у підручнику (с. 68).
6) Прочитай пояснення незрозумілих слів: 

Тче — виготовляє (тканину) способом щільного приєднання перехресно переплетених ниток — поздовжніх (основи) і поперечних (утоку).

Безостий (той, що не має остей, остюків). Остюк — довгий щетинистий вусик на колосковій лусці у багатьох злаків.

7) Перечитайте текст ще декілька разів та знайдіть порівняння ужиті в переносному значенні.



Тема:"Пейзаж у художньому творі.Олесь гончар" Солов'їна сторожа"        (19 січня)

1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні звуків.
Диференціація С - Ш - презентация онлайн
 2)Поглиб свої знання біографічними відомостями про життя та творчість письменника.
3)Прочитайте уривок з оповідання " Солов'їна сторожа" на ст 68- 70 у підручнику.
4) Прочитай пояснення незрозумілих слів: 

серпанок - легка прозора тканина

самотній- сам, наодинці

врунитися- розвиватися, густо рости

5) Прочитайте уривок з оповідання " Солов'їна сторожа" ще раз.
 6) Дай відповіді на запитання:
-Якими словами автор називає перепілку?
-Куди їхала дівчинка?
-Які почуття пережили всі, хто був з нею? 

7)Підготуй читання уривків оповіданнь "Спокій"  та "Солов'їна сторожа"для онлайн-опитування після 12 години.




















































































































































Комментариев нет:

Отправить комментарий