Гра «Чи уважний ти читач?».
1. Де жив Езоп?
а) У Стародавній Греції;
б) у Стародавньому Римі;
в) у Стародавньому Єгипті.
2. Яка мораль байки «Лебідь, Щука й Рак».
а) Не бери чужого;
б) друзі пізнаються в біді;
в) без злагоди й справу не зробити.
3. Мораллю якої байки є слова «Дарунок щедрий -то не все.Важливо ,хто його несе».
а) «Котова наука»;
б) «Щедрий дарунок»;
в) «Неволя».
а) Півня;
б) ворону;
в) солов'я.
5)Прочитайте п'єсу-казку"Капосники і капосниці" у "Перлинці на ст.139-147
Зверніть увагу на слова:
вирій - теплі краї намет - тимчасове житло
— Якої пори року відбувалися події у творі?
— Що було на голові у поросятка Паці?
— Що було на голові у поросятка Паці?
✵ «Грибочок».
Посміхнутися; поцокати язичком, ніби їдеш на конячці; присмоктатися широким язиком до піднебіння.
✵ «Кицька».
Губи в посмішці, рот відкритий; кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби.
Посилання на відео.
4)Прослухайте твір М.Носова "Сходинки".
5)Прочитай уривок з оповідання М.Носова "Мишкова каша" на 154-157(3-4 рази)
— Хто головні герої оповідання?
— Хто головні герої оповідання?
—Де жив оповідач разом з мамою?
4)Прочитай байку "Щедрий дарунок" у "Перлинці на ст.134
5) Пригадайте з грецької міфології, хто такий Зевс.
6) Прочитайте цікаву інформацію, що символізує квітка троянда, та чому змію назвали гримучою у "Перлинці" на ст.135.
5)Прочитайте п'єсу-казку"Дума про козака Голоту" у "Перлинці на ст.136-138
— Що з пісень ви дізналися про козака Голоту?
— Що з пісень ви дізналися про козака Голоту?
—Як бандурист допоміг уявити козака Голоту поводиреві?
— Хто головні герої цих байок?
— Як ставиться автор до головних героїв байок?
— Хто головні герої цих байок?
—Чому вчать нас ці байки?
6)Знайдіть та прочитайте ще одну з байок Л.Глібова
5)Прочитайте п'єсу-казку"Капосники і капосниці" у "Перлинці на ст.139-147
Зверніть увагу на слова:
вирій - теплі краї намет - тимчасове житло
— Хто головні герої цього твору?
— Хто головні герої цього твору?
—Коли відбувалися події у творі?
4)Прочитай вірш "Королева всіх бажань" у "Перлинці на ст.54
— Хто розніс хорошу вість?
— Хто розніс хорошу вість?
— Що ти знаєш про цю пташку?
— Чим особлива була гостя?
6)Вивчіть вірш " Королева всіх бажань" ст.54 у "Перлинці" напам'ять.Надсилайте ваше відео з розповідю вірша на мій номер Вайбер не пізніше ніж до 16 години дня.
(13 квітня)Тема:"Анатолій Давидов "Свідки минулих епох"
Посилання на відео до уроку.
3)Послухай аудіо-оповідання А.Давидова"Свідки минулих епох"
Посилання на аудіо-оповідання.
4) Прочитайте пояснення незрозумілих слів:
Безапеляційний - категоричний, без заперечень.Мушля- захисне покриття равликів, молюсків.Стариця-старе русло річки.
1.Екіпаж "Жигулів".
✵ «Грибочок».
Посміхнутися; поцокати язичком, ніби їдеш на конячці; присмоктатися широким язиком до піднебіння.
✵ «Кицька».
Губи в посмішці, рот відкритий; кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби.
2) Переглянь відео - презентацію , та перечитай біографічні відомості про життя та творчість письменниці Паоли Утевської на ст.135
Посилання на відео-презентацію.
3)Прочитай уривок науково-художнього оповідання " Гості з далеких берегів" на ст 136-140 у підручнику 3-4 рази.
3)Прослухайте один з його гумористичних творів.
4)Прослухайте за посиланням ще один твір О.Вишні "Лось" О.Вишня "Лось"
5)Знайдіть та прочитайте один з гумористичних творів О.Вишні.
3)Ознайомся з біографічними відомостями про великого байкаря Езопа.
4)Прочитай байку " Коза і пастух" у "Перлинці" на ст.129-130.(3-4рази)
5)Дай відповіді на запитання:
Посилання на відео.
4)Прослухайте байку Є.Гребінки"Лебідь і гуси".
5)Прочитайте байку Є.Гребінки"Лебідь і гуси"у "Перлинці" на ст.131.
6) Прочитай пояснення незрозумілих слів:
7)Дайте відповіді на запитання:
- Як плавав лебідь?
-Що вирішили зробити гуси?
Поясни мораль цієї байки.
Посилання на відео-біографію.
5) Прочитайте пояснення незрозумілих слів:
3) Розглянь книжки які були створені цим автором.
4)Прочитайте уривок з повісті-казки " Чудове чудовисько" на ст 110-112 у підручнику декілька разів.
5) Прочитайте пояснення незрозумілих слів:
Натхнення - стан людини, під час піднесення її творчих сил.Неоковирний-неповороткий,незграбний.Ошелешена-здивована, вражена.Вихор-рвучкий круговий рух вітру.Бас- низький чоловічий голос.
6)Дайте відповіді на запитання:
— Чим займалася Соня, чому в неї нічого не виходило?
— Що побачила Соня в одному сніговому вихорі?
— Чому вона не повірила своїм очам?
— Чим займалася Соня, чому в неї нічого не виходило?
— Що побачила Соня в одному сніговому вихорі?
— Чому вона не повірила своїм очам?
7)Знайдіть та прочитайте опис завірюхи та розмову Соні з чудовиськом.
СашкоДерманський "Чудове чудовисько"(посилання)
(30 березня)Тема:"Повість-казка.Віктор Близнець"Земля світлячків"
2)Поглиб свої знання біографічними відомостями про життя та творчість письменника В.Близнеця переглянувши відео. Та прочитай біографічні відомості у підручнику на ст.145.
Посилання на відео - біографію
3)Переглянь відео - урок за сьогоднішньою темою та виконайте всі запропоновані завдання.
Відео-урок .(посилання)
4)Прочитай уривок з повісті-казки на ст. 145-152 у підручнику.
(31 березня)Тема:"Антін Латоцький"Ольга Перевізниківна"
✵ «Грибочок».
Посміхнутися; поцокати язичком, ніби їдеш на конячці; присмоктатися широким язиком до піднебіння.
✵ «Кицька».
Губи в посмішці, рот відкритий; кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби.
4)Переглянь відео за темою нашого уроку та виконай всі запропоновані завдання.
4)Прочитай уривок з історичного оповідання " Ольга Перевізниківна" на ст 141-144 у підручнику декілька разів.
5) Прочитай пояснення незрозумілих слів:
6) Доберіть усно синоніми з довідки до слів:
Віщий-..... ,кралечка-...., нестямилися-..., шугонуло-...
(1 квітня)Тема:"Гумористичні твори для дітей. Остап Вишня "Бекас."
2)Давайте пригадаємо , що таке гумореска та які твори називають гумористичними.
3)Поглиб свої знання біографічними відомостями про життя та творчість письменника Остапа Вишні переглянувши відео. Та прочитай біографічні відомості у підручнику на ст.121.
4)Послухай аудіо-оповідання О.Вишні"Бекас"
5) Прочитайте пояснення незрозумілих слів:
З потрухами- цілком, з нутрощами.Симфонія-гармонійне сполучення звуків, кольорів, тонів фарб.
6)Прочитай гумористичне оповідання на ст. 121-122 у підручнику.
(5 квітня)Тема:"Робота з дитячою книжкою; робота з інформацією. Твори дитячих письменників
2)Давайте пригадаємо , хто такий Олесандр Дерманський.
(6 квітня)Тема:"Григір Тютюнник "Біла мара."
2)Поглиб свої знання біографічними відомостями про життя та творчість письменника Григора Тютюнника переглянувши відео. Та прочитай біографічні відомості у підручнику на ст.123.
3)Послухай аудіо-оповідання Г.Тютюнника"Біла мара"
4) Прочитай пояснення незрозумілих слів:
6)Дайте відповіді на запитання:
— Як звали дідуся?
— Як звали дідуся?
— Кого дідусь називав голопуцьками?
— Яка риба водилася у річці?
7)Перечитай біографічні відомості ст.123 та першу частину оповідання " Біла мара" на ст123-126 до * * * 3-4 рази. Підготуйся до усного опитування після 13 години.
(7 квітня)Тема:"Григір Тютюнник "Біла мара."(продовження)
3) Прочитай пояснення незрозумілих слів:
4)Прочитай другу частину оповідання " Біла мара" на ст126-128 від 2 до 4 разів.
5)Дайте відповіді на запитання:
— Хто головний персонаж цього оповідання?
— Хто головний персонаж цього оповідання?
— Чому діда Арсена прозвали Бушлею?
— Чи можна оповідання назвати комічним?
(8 квітня)Тема:"Григір Тютюнник "Біла мара."(продовження)
3)Прочитай оповідання " Біла мара" на ст123-128 декілька разів.
Тема:"Почуття автора та засоби їхнього вираження у вірші. Микола Сингаївський "Дощ із краплі починається"(11 січня)
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів.
2) Переглянь відео- презентацію про біографічні відомості з життя та творчості поета М.Сингаївського
2)Послухай вірш М.Сингаївського " Дощ із краплі починається" за посиланням нижче
3) Дай відповіді на запитання:
- З якої краплини утворюється дощ?
- Що треба давати рукам?
- Яке діло треба робити?
- Яка головна думка цього вірша?
- Чому він нас вчить?
Тема:"Узагальнення з теми поезія"(12 січня)
1)Попрацюй усно, вправляючись у правильному вимовлянні слів.
✵ «Грибочок».
Посміхнутися; поцокати язичком, ніби їдеш на конячці; присмоктатися широким язиком до піднебіння.
✵ «Кицька».
Губи в посмішці, рот відкритий; кінчик язика упирається в нижні зуби; вигнути язик гіркою, упираючись кінчиком язика в нижні зуби.
3)Пригадай творчість видатних поетів та пограй у гру"Утвори пару"
"Реве та стогне Дніпр широкий" Леся Українка
"Сипле, сипле , сипле сніг" Дмитро Павличко
4)Дай відповіді на тестові запитання.
Гра «Чи уважний ти читач?»
Тестування
1. Ким були батьки Т. Г. Шевченка?
а) Робітниками; б) кріпаками; в) козаками.
2. Яку ріку найбільше любив Т. Г. Шевченко?
а) Дніпро; б) Десну; в) Дністер.
3. Хто був єдиним учителем у Лесі Українки в дитинстві?
а) Мати; б) батько; в) гувернантка.
4. З ким Ліна Костенко порівнює у своєму вірші зорі?
а) Із світлячками; в) з морськими зірками б)з їжаками;
5. Чим хлопчик перебив гілочку яблуні?
а) Палицею; б) батогом; в) каменем.
6. Скільки казок побачив Дмитро Павличко в пшеничному колоску?
а) Більше тисячі; б) більше ста; в) більше десяти.
Відповіді: 1б; 2а; 3а; 4б; 5в; 6б.
Тема:"Пейзаж у художньому творі.Іван Сенченко " Чимчикують наші хлопці"(13січня)
1)Виконай вправу із швидкочитання.
Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ за назвою " Пейзаж у прозових творах".Подумайте і спробуйте дати відповіді на запитання
— Як ви вважаєте, про що йтиметься у творах цього розділу?
— Які за жанром твори ми будемо вивчати?
— Твори яких авторів будемо читати?
2) Прочитайте ст 62-63 у підручнику"Пейзаж у прозових творах".
-Що таке пейзаж?
-За допомогою чого письменникам удається майстерно описати красу картин природи?
3)Прочитай та дізнайся більше про життя та творчість Івана Сенченко.
4)Послухай уривок з оповідання "Чимчикують наші хлопці " за посиланням нижче.
Чимчикують наші хлопці(посилання)
5)Добери синоніми до слова"чимчикувати".....
6)Прочитай уривок з оповідання на ст. 63-64 у підручнику.
— Які трави росли обабіч стежки?
— Якими квітами захоплюється автор?
— Який настрій був у хлопців?
— Хто їх хвалив за п’ятірки?
— Куди йшли Женька і Левко?
— Чому життя у них прекрасне?
Тема:"Пейзаж у художньому творі.Василь Чухліб"Чомга і весна"(14 січня)
2)Переглянь наступне відео.
— Як ви вважаєте, хто така Чомга? Загадка
✵ В неї ноги — наче ласти,
Дзьоб плескатий, червонястий,
— Кря-кря-кря, — пливе по річці,
Їсть зерно, скубе травичку…
Ви вгадали цю босячку?
Хто це, діти? Звісно, … (качка).
Тестування
1. Де знаходилося Синь-озеро?
а) У степу;
б) в лісі;
в) за селом.
2. Чому Чомга не подалася на південь?
а) Не могла розстатися з рідним Синь-озером;
б) у неї було поранене крило;
в) не могла залишити каченят.
3. На чому грілася Чомга?
а) На камені-валуні;
б) на купі очерету;
в) на купі хмизу.
4. Що тримав у дзьобі качур?
а) Рибку;
б) пучок трави;
в) пучок водоростей.
5. Скільки каченят вивелося у Чомги?
а) Четверо;
б) троє;
в) п’ятеро.
6. Які дерева були в захваті від качки з каченятами?
а) Сосни і верби;
б) сосни і ялини;
в) ялини і дуби.
Відповіді: 1б; 2а; 3а; 4в; 5а; 6б.
Цікаво знати!
Качки — настільки звичні для нас улюбленці, що, здавалося б, не можуть нас нічим здивувати. Але придивіться до цих птахів — навіть їхня анатомічна будова дивовижна. Наприклад, кут зору в диких качок дорівнює 360 градусів, що дає змогу швидко помічати хижака. Шийних хребців у качок навіть більше, ніж у жирафа. А повік — аж три!
Качки можуть плавати навіть у дуже холодній воді — завдяки особливому жировому покриттю на пір’ї, яке робить пір’я водонепроникним. До речі, це покриття качки розподіляють по пір’ю самостійно дзьобом — від хвостового пір’я по всьому пір’яному покриву. На шкірі качиних лап мінімум нервових закінчень, тому качині лапки не мерзнуть, навіть коли птахи ходять по льоду. Гуси й качки могли би витримати морози до -110 °С! Але таких на землі, на щастя, не трапляється.
Крякання качок теж викликає подив. По-перше, крякають тільки качки — тобто самки. Селезні зберігають мудре мовчання. По-друге, качине крякання не створює відлуння. Насправді, звісно, відлуння є, просто його досить складно почути, бо качка знаходиться на воді, і звук відбивається вгору від водяної поверхні.
Качки — знамениті рекордсмени. Вони пірнають на глибину понад 6 м, щоб добути їжу. Здолали качки не тільки глибини, але й висоти. Якось літак, що пролітав над американським штатом Невада, ударив дику качку. Трапилося це на висоті 6300 м! На сьогодні це качиний рекорд. Одного разу довгоносий крохаль розвинув швидкість близько 160 км на годину, коли побачив, що його «переслідує» літак. Пересічна дика качка може пролетіти за день більше 500 км!
Качки вміють розводити рибу! Птахи можуть їсти практично весь день, без перерви пірнаючи під воду й здобуваючи то водорість, то личинку комара, то невеличку рибку, то жабеня. Риби від тих дій більшає, бо качки своїми широкими дзьобами піднімають намул і залишають у ставку свій послід. І у ставку з’являється багато мікроскопічних водоростей, які і споживає риба.
Тема:"Пейзаж у художньому творі.Михайло Коцюбинський" Спокій" (18 січня)
1)Виконай вправи подані нижче.
2)Переглянь біографічні відомості.
3)Прочитайте уривок з оповідання " Спокій" на ст 67-68 у підручнику.
4)Дайте відповіді на запитання:
— Яку пору року описав письменник?
— Чому ви так уважаєте?
— Які картини ви уявляли, читаючи текст?
5)Знайдіть тлумачення слів серпанок, самотний, у підручнику (с. 68).
6) Прочитай пояснення незрозумілих слів:
7) Перечитайте текст ще декілька разів та знайдіть порівняння ужиті в переносному значенні.
Тема:"Пейзаж у художньому творі.Олесь гончар" Солов'їна сторожа" (19 січня)
серпанок - легка прозора тканина
самотній- сам, наодинці
6) Дай відповіді на запитання:
Комментариев нет:
Отправить комментарий